Ik ben er! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elsbeth Dorssen - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elsbeth Dorssen - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

15 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Bon dia!

Pfff tien voor zeven 's ochtends hier, en ik kan niet meer slapen... Dan jullie maar verblijden met wat nieuws van mij;). Na zondagavond uit eten geweest te zijn met paps, mams, mat en jis, was het gisteren dan echt zo ver. Na enige stress over de kilo's en om alles overal in te kunnen proppen en dan ook niks te vergeten, heeft paps me naar het vliegveld gebracht. Daar was Mandy ook om me uit te zwaaien:). Bij het inchecken moesten we even wachten omdat het Antilliaanse baseball (of iets anders) team weer terug naar de Antillen ging met dezelfde vlucht en toch heel wat meer bagage had. Ik had ook wel wat overbagage, zelfs na 30 keer wegen thuis dus, maar hoefde niet eens bij te betalen:D. Ik begrijp echt niet hoe ze me ooit door hebben kunnen laten. Ik was echt een pakezel:D. Mijn reflexhamer in mn laptoptas viel wel op onder t rontgenapparaat, dus moest ik nog even uitleggen wat dat was haha. De vlucht was verder prima. Zat naast een aardige man, van wie dokter Swart waar ik eerst stage ga lopen de huisarts is. Op Curacao aangekomen moest ik een uurtje wachten totdat de huisbaas er was. Ik ging namelijk als een trein overal doorheen en hij was bijna een half uur te laat, dan krijg je dat. Maar er was genoeg te zien, dus ik heb me wel vermaakt. Ik heb ook mn eerste duiven toen gespot (hebben die een immigratieformulier ingevuld???) en ik zie hier heel Bill Cosby's look-a-likes lopen, inclusief grijze krulletjes en pretogen :D. De sleutels waren niet in het huis achtergelaten. Dus de huisbaas was ineens foetsie en mn huisgenoten moesten naar een bbq. Altijd fijn... Uiteindelijk kwam hij terug en hebben we gediscussierd over de kamer en heeft hij mij het huis laten zien. Er wordt hier verbouwd de komende maand, dus ik moest een beetje een kamer hebben waar dat niet gaat gebeuren. Alleen de badkamer van mijn kamer is niet schoon, dus maak ik nog even gebruik van een andere badkamer. De kamer is verder wel goed schoon en simpel, maar praktisch ingericht. Hier hou ik het dus wel vol als de overlast van de verbouwing niet al te groot wordt. Ik heb 2 van de 3 huisgenootjes al ontmoet en die hebben me meteen aan nummers voor auto's en een kaart om de weg te kunnen vinden, geholpen. Ook heb ik ze net onderschept voor muggenspul en brood. De muggen schijnen hier te discrimineren en alleen de toeristen te pakken. Dat heb ik gemerkt vannacht! Zit helemaal onder en heb overal jeuk! Heerlijk!
Wanneer het tijdstip wat christelijker is ga ik maar eens met de bus naar het centrum om een simkaart aan te schaffen en wat dingen in te slaan (waaronder muggenspray!). Verder ga ik maar eens bellen voor een auto, want dat is hier toch echt onmisbaar heb ik gemerkt. Zal snel wat foto's op de site proberen te zetten van het huis.

x, els

ps: mijn adres is: Caracasbaaiweg 279, Willemstad, Curacao, de Antillen. Aan postcodes doen ze hier niet hahaha.

  • 15 Juli 2008 - 12:34

    Mandij:

    Jeeeeeej. Ik kan nu al niet meer wachten op het volgende verhaal!

    Je moet alleen even de plaats/land waar je verblijft even veranderen, je bent niet naar Utrecht gevlogen toch hihi?

  • 15 Juli 2008 - 15:33

    Mapa:

    Gelukkig dat je er bent; je hebt al kennis gemaakt met de rustige manier van leven he; wat maakt het uit allemaal een uurtje te laat of geen sleutels?? Is alles verder gelukt? Goed ingesmeerd?

  • 15 Juli 2008 - 17:11

    Essie:

    Elsieeee!!!
    Lekkere binnenkomer in de cultuur meteen! Ik stel voor; doe lekker mee en maak je vooral niet druk, heerlijk!
    Wij zijn hier al met het co-schap huisartsgeneeskunde begonnen. Ik vind het echt geweldig!! Als dit zo blijft weet ik heel zeker wat ik wil worden.
    Veel plezier en geniet!
    Liefs,
    Es

  • 15 Juli 2008 - 18:09

    Thijs En Jis:

    hey elssss,

    echt super om je bericht je te lezen, mooi op tijd.
    alles gaat rustig he!!! wen er maar lekker aan en doe als een Scholte ;-) kom overal lekker te laat!!!!!
    heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende verhaal!!!

    xxxx thijs en Jis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 September 2008

update

30 Augustus 2008

VAKANTIEEEEE!!!!!!!!!!

26 Augustus 2008

week 6, lange update...

26 Augustus 2008

week 5, iets verlaat...

11 Augustus 2008

week 4; het gaat té snel!
Elsbeth

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 21211

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 11 Januari 2015

Fellowship Sports Medicine Qatar

14 Juli 2008 - 14 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: