week 4; het gaat té snel! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elsbeth Dorssen - WaarBenJij.nu week 4; het gaat té snel! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elsbeth Dorssen - WaarBenJij.nu

week 4; het gaat té snel!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

11 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Week 4; waarom gaat de tijd zo snel? Ook deze week was weer genieten! Maandagavond heb ik een heerlijke salade gegeten met grootmoeders appeltaart toe bij de Heere met Silvie en haar ouders. Hierna volgde natuurlijk een erg emotioneel afscheid, omdat Silvie t/m zondag naar Saba, St. Eustachius en St. Maarten ging met haar moeder, en ik haar natuurlijk onwijs zou gaan missen, na alle tijd die we samen gespendeerd hebben hier;). Hihi, nee ik was vooral jaloers op dr, al heb ik al het voorrecht om hier te mogen zijn, toch wil ik altijd meer he;).
De rest van de week heb ik weer netjes gewerkt. Weer gekke patiënten gehad en de schouders van de waterpolocoach ook even mogen beoordelen, omdat ie er nogal veel problemen mee had gehad toen hij international was. Dinsdag en donderdagavond zijn we weer naar Ay Caramba en Cinco geweest en verder heb ik met mn huisgenootjes lekker gechilled. Donderdagavond ben ik weer wezen hardlopen, nu vlakbij de praktijk van dokter Swart, waar we ook zondagochtend die wedstrijd hebben gelopen. Ik had alleen vlak van te voren een broodje gegeten, die dus niet zo lekker lag. Daardoor kwam ik wel aan de praat met een vrouw die heel veel voor SANA doet hier, dat is de armoede stichting. Echt, de verhalen die ik hoorde waren hartverscheurend. Gezinnen met 5 kinderen die nog nooit bij zee zijn geweest omdat ze geen vervoer kunnen betalen, waarvan het water en elektriciteit afgesloten worden door gebrek aan geld omdat ze 150 gulden (ongeveer 70 euro) per twee weken krijgen voor het hele gezin en ga zo maar door. Heel goed dat zij zich er zo hard voor in zetten! Als ik tijd heb ga ik zeker een dagje meebikkelen! Dokter Swart had gevraagd of ik met hem en zn vrouw mee wou snorkelen op Cas Abou, weer een ander strand;). Zaterdagochtend ging ik dus mee. Hij weet veel van vissen, dus kreeg ik nog even wat onderwijs :). Heb weer veel gezien en kan de verschillende papagaaivissen inmiddels een beetje uit elkaar houden. Ook heb ik mn eerste zeeslang gezien, maar gelukkig was die niet zo dichtbij. ’s Avonds hebben we met het huis en de buren lekker gebarbecued. Hierna ging het erg hard regenen, dus zijn we maar in de tuin blijven hangen, ipv uit te gaan. Gevolg is wel dat ik weer helemaal onder de muggenbulten zit (leve de Xyzal!). Zondagochtend kwamen Carmen en haar moeder redelijk vroeg langs. Er waren mooie golven op Kanoa, dus we zijn er heen gereden om eens te kijken bij de surfers. Er waren er niet veel, maar het strand is alvast goedgekeurd, de weg erheen wat minder (20.000 gaten en veeel rotzooi). Zelf heb ik helaas nog niet gesurft, want we moesten op tijd weer weg, we hadden namelijk een proefduik afgesproken. Bij Boca Sami (weer een andere baai/strand) waren Koen en Michiel (2 andere huisgenoten) al gearriveerd. Bij Eric Wederfoort, een man die zo’n 1000 duiken per jaar maakt, omdat ie er zo’n lol in heeft hadden we onze proefduik op aanraden van Silvie en haar ouders afgesproken. We kregen eerst veel uitleg en zijn toen gaan oefenen in het ondiepe. Uiteindelijk zijn we ook echt het koraal op ongeveer 6 meter gaan bekijken. Het ging allemaal heel erg vanzelf bij mij; het ademen ging prima, het klaren ging goed en ik heb geen last van mn oren gehad en het zwemmen was ook niet lastig;). We zwommen alleen wel erg langzaam over het zanderige gedeelte heen; ik wou zo snel mogelijk boven het koraal hangen haha (Antiliaans;)) en de jongens met wie ik dook waren wat aan het hijgen, want ik was nog niet eens halverwege mn zuurstof toen we al terug waren (met al een kleinere fles). Tijdens het duiken hebben we veel vissen gezien, zeespinnen en ook een zeepaardje! Super schattig! Duiken is echt heel leuk (vooral als de barracuda’s en grote murenes me nog even bespaard blijven;))! We zitten er dus over na te denken om onze PADI open water te gaan halen. Helaas hebben we ook wat minder leuks meegemaakt. Tijdens het duiken bleef de moeder van Carmen op de kant om foto’s te maken en op de spullen te passen. Mijn telefoon, camera en portemonnee en de spullen van Carmen en haarzelf zaten in haar tas. Een Antiliaans jongetje vond het echter leuk om die tas even te water te laten, waarna we hem niet meer gezien hebben en hij ‘ineens’ bij niemand in de buurt hoorde, waarschijnlijk was hij dus onverzekerd. Carmens moeder heeft erg goed getrainde reflexen, want de tas had ze er in notime uit, maar niet alle spullen heeft ze kunnen redden. Mijn camera was wel vochtig, maar doet het gelukkig nog. Het tasje eromheen heeft blijkbaar het water opgezogen. Hopen dus dat er geen water in gekomen is en dat ie niet gaat roesten! Mijn telefoon (of eigenlijk Rebekka haar telefoon, omdat ze zo lief was mij die te lenen) heeft het helaas niet gered. Hij was helemaal doorweekt en aan wil hij niet meer. Thuis kwam ik erachter dat mijn andere telefoon een simlock heeft, dus via mn Antiliaanse nummer ben ik even niet meer bereikbaar. Ben hard op zoek naar mensen die de simlock eraf kunnen halen. Mijn portemonnee is redelijk droog gebleven, dus k denk dat de pasjes het nog wel zullen doen. De rest heeft het gelukkig wel overleefd. Vanochtend heb ik een erg uitgedroogde patiënt gezien, waarvan de ascites in zijn buik al was gebruikt om genoeg vocht in de rest van zijn lichaam te krijgen. Ook werd ik versierd door een patiënt waarvan zijn zwangere vrouw en kind ernaast zaten, maar alleen Spaans spraken, dus het toch niet konden verstaan: gekke mensen hier!
Deze week en volgende week ga ik ook meelopen met wat andere disciplines: een dokter die zich wat meer verdiept in de sporters hier op het eiland, een sportfysiotherapeut die volgende week naar Beijing vertrekt, in het (zware) verpleeghuis met de verpleeghuisarts en met de vroedvrouw die zich tevens heel hard inzet voor SANA. Ik ben benieuwd dus!

Ayo,

X, els

Ps: nieuwe, sexy :D foto's op mijn foto album http://www.cig.canon-europe.com/a?i=0sCbwHCKw0

  • 12 Augustus 2008 - 05:30

    Marjo & Michiel:

    Elisabeth, wat zie je er toch lekker bruin uit op de foto! :D Klinkt weer goed allemaal, balen van je telefoon etc...

    Wij hebben zo een extra echo in het ziekenhuis (baby is niet goed ingedaald), eens kijken of Michiel dan ook de dokter gaat versieren, hehe ;)

    Veel plezier, geniet er van want voor je het weet ben je alweer terug....

    Liefs

  • 12 Augustus 2008 - 08:31

    Rien:

    Hoi Elsbeth,
    We zijn net zelf terug na een prachtige trip in Mexico, we waren in de buurt zeg maar, aan de caribische zee. We kunnen ons nu een beetje voorstellen hoe lekker warm je het hebt. Respect voor je hardloopactiviteiten en zo dus..... Succes verder, we vinden het erg leuk je verhalen te lezen, ga zo door.

    Groetsels

  • 12 Augustus 2008 - 19:37

    Mandij:

    Oei, ik heb wel heeel veel zonnebankjes nodig voordat ik naast jou ga staan! Je foto's zijn weer leuk!
    Wel balen van je spullen, hoop dat naast je telefoon niks meer het begeeft!
    Nog 18 nachtjes hihi.

    kus

  • 14 Augustus 2008 - 17:39

    Jenny:

    Hoi Els
    Weer een mooi verhaal, zeer beeldend geschreven moet ik zeggen. Maar ik ben niet anders gewend van je. Die beesten allemaal vind ik iets minder, alhoewel dat snorkelen beslist mooi zal zijn. Geniet van je verblijf. xx

  • 16 Augustus 2008 - 08:21

    Pim:

    Hej Elsy!

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat daar! Coole foto's van je duiktrip. Tijd gaat wel snel zeg! Geniet er nog maar ff goed van!

    Kus van Pim

  • 17 Augustus 2008 - 10:50

    Mapa:

    We zijn er weer en hebben je verhalen die je ons al korter vertelde nu goed kunnen lezen en snappen. Toppie hoor, vooral het sportne,hardlopen en het vroge opstaan! Wat is ons kind aan het veranderen!!! We genieten erg van deze verhalen dus kom maar snel met de volgende belevenissen!xxxxmapa

  • 18 Augustus 2008 - 15:04

    Juutje:

    hey elsje! in die 4 weken heb je al heel wat meegemaakt zie ik alweer! leuk man! je vermaakt je wel daar! heb je ook nog mail gestuurd,
    kusjes juutje

  • 23 Augustus 2008 - 17:12

    Hanneke:

    Heee elsie, leuk joh dat het duiken zo goed bevalt! enneh...zo te zien hebben je pigmentcelletjes al aardig hard gewerkt :) veel plezier daarzo!
    liefs

  • 24 Augustus 2008 - 08:51

    Wieke:

    He Elsje,
    heb je de wervelwind overleefd?

  • 24 Augustus 2008 - 19:43

    Pim:

    He elsy,

    Wanneer komt je next story? :)
    Gaat het nog steeds goed met je? Laatste weekje alweer he?
    Kus!

  • 04 November 2008 - 19:26

    Krijn:

    Dag Elsbeth,

    wij kennen elkaar niet, maar via speurwerk ben ik op jouw site terechtgekomen. Ik weet niet of de vrouw over wie je schrijft Agnes Cobelens is, maar ik vermoed het wel. Ik heb contact gehad met haar in de periode dat ik ook stage (MWD) liep op Curaçao, bij Amigunan di Cristo en Stichting Mai. Ik krijg nu net een mail van Marnix Arendshorst (beleidsmedewerker van het Overlegorgaan Caribische Nederlanders (OCaN), officiele gesprekspartner van de Nederlandse regering inzake integratiethema's van Antillianen en Arubanen). Hij wil Agnes graag benaderen ivm een congres dat zij organiseren over opvoeding in Antilliaanse en Arubaanse gezinnen, op 7 feb. 2009 in De Kuip, Rotterdam. Ik heb haar contactgegevens niet meer, maar zou jij mij aan een telefoonnummer of emailadres kunnen helpen?

    Dat zou heel fijn zijn!

    Nog een hele fijne tijd op Curaçao!

    Vriendelijke groet,

    Krijn de vos

    Mijn email:

    krijndevos@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 September 2008

update

30 Augustus 2008

VAKANTIEEEEE!!!!!!!!!!

26 Augustus 2008

week 6, lange update...

26 Augustus 2008

week 5, iets verlaat...

11 Augustus 2008

week 4; het gaat té snel!
Elsbeth

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 931
Totaal aantal bezoekers 21199

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 11 Januari 2015

Fellowship Sports Medicine Qatar

14 Juli 2008 - 14 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: