update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elsbeth Dorssen - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elsbeth Dorssen - WaarBenJij.nu

update

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

05 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Ok een korte vakantiebeschrijving van onze kant:
Zaterdag kwam Mandij dus keurig op tijd aan, Elsy daarentegen wat later dan afgesproken :D (foutje, 10 min maar). Toen we thuis kwamen hebben we de kamer maar even heringericht. Heerlijk warm daar, zo zonder airco met zo’n 36 graadjes en een huis waar geen wind doorheen komt. Snel weer uit de kamer gerend dus, op naar de pizzeria, Mandij was hongerig (na 3 maaltijden in het vliegtuig, maar wel een erge spannende reis natuurlijk;))! Na een tijdje gewacht te hebben, met veel sluike blikken van mijnheren de pizzabakkers hebben we thuis onze heerlijke mozzarella pizza en spinazie lasagne verorberd. Bij de pizzabakkers kwamen we 9 van de 13 huisgenoten tegen, helaas kon huiskorting er niet vanaf daar. Hierna stortte Mandij toch een beetje in na de reis en zijn we ons bedje ingedreven. Zondag zijn we er redelijk vroeg weer uitgedreven. Mandij had zich tijdens de avond en nacht ontpopt als ware toerist en had de volgende ochtend bijzonder mooie toeristenbenen (onder andere alleen al 25 muggenbulten op één onderbeen). Zoals de mijne na de eerste nacht dus! Zondag zijn we gaan duiken. Carmen en ik hebben eerst onze laatste duik voor onze PADI gedaan en het examen gemaakt. Het was erg lastig, veel gepuf en gezweet en op het nippertje gehaald met een 9,6 :D. Tijdens de duik hebben we ons keurig netjes gedragen, niet (veel) verder gegaan dan de toegestane 18 meter en hebben we de baai deze keer niet geterroriseerd. Wel hebben we even wat mooie onderwaterkiekjes gemaakt. Toen we terug kwamen was Mandij zo ver om voor het eerst de zee in te gaan. En dan ook nog meteen maar met perslucht (waarom ook niet?). Volgens de duikinstructrice had ze talent, Carmen en ik zijn er ook nog maar mee meegegaan (onze eerste ‘eigen’ duik). Het was een dolle boel dus:). ’s Avonds hebben we heerlijke burrito’s gegeten (zelf klaargemaakt) en hebben we nog even in de tuin gechilled. Niet te lang, want onze sauna wachtte!
Maandag zijn we op het strand bij Jan Thiel gaan liggen om Mandij wat meer kleur te laten krijgen. Heerlijk met wat vruchtenmixjes enzo, chillen met je billen op een strandbedje. Maximaal relaxen onder een palmboom (met de zwembrilletjes erin:)). Om half zes zijn we weer gaan zwemmen bij Boca Sami. De conditie en de vrees voor zwart water hielden Mandij wat af van een topprestatie. Maar ze heeft het toch goed volgehouden. De pijlstaartrog van bijna een meter die we onderweg tegen kwamen vond ze wat minder (maar het is wel bijzonder:) en heel mooi om te zien). Hierna zijn we gaan genieten van een welverdiende salade bij de Heeren. Dinsdag zijn we gaan shoppen in het centrum en hebben we de vader van Silvie naar het vliegveld gebracht. Hij moest plotseling naar Nederland. Sindsdien zitten we in het huis van de ouders van Silvie. We passen hier op de honden. Het fijne is dat Chica loops is en dus in een afgesloten hok moet zitten. Buddy is het hier echter niet mee eens en wil maar één ding: met Chica babyhondjes maken. Dit resulteert in bijna 24/7 blaffende honden, die ook nog van alles door tralies heen proberen te ondernemen. We zijn in het appartement in de tuin getrokken: heerlijk: airco en een huis zonder stof. ’s Avonds was het weer tijd om zelf te koken: een soepje met een broodje: mjammie. Overdag hadden we voor het formidabele bedrag van 6 gulden een ananas, 4 bananen, een kwart watermeloen, een passievrucht en een komkommer gescoord bij de bootjesmarkt. Wij zeggen: goed bezig! Inmiddels waren de toeristenbenen van Mandij al wat meer toeristische-oma-benen geworden. Grote bloeduitstortingen sieren de enkels, met wat vocht eronder om het laten lijken alsof er geen enkels meer zijn. Met wat ge-ohh en ge-ahh heeft ze aandacht van lokale bevolking en Nederlanders. Woensdag zijn we richting Westpunt gegaan om te gaan karten in de Ignis in het Christoffelpark :D. Ondertussen waren er een paar stops met mooie uitzichten en ruïnes enzo. In de middag zijn we lekker op Porto Mari gaan liggen (een strand voor de verandering:P). ’s Avonds hoefden we niet te koken van ons zelf (halfi-halfi of om-en-om) en zijn we op goed geluk naar Sarifundy’s gereden. Mandij en Elsy samen in de auto, zoekend naar de weg: in Nederland gaat dat nooooooooooooooit goed, maar op Curaçao zijn we een gouwe duo! Bijna in 1 keer waren we er en hebben we lekker op het Spaanse water gegeten. Verder hebben we ons daar geliefd gemaakt door mooie plaatjes te schieten (we hebben nu veel bruiloftsmateriaal:)). Van woensdag op donderdagnacht kwam een staartje van één van de orkanen langs. Dit veroorzaakte een enorme onweersbui die heen en weer bleef gaan op het eiland. Ook de nodige regen kwam hierbij uit de hemel storten. Even eng dus. Donderdag zijn we naar de Struisvogelfarm en Aloë vera plantage geweest. Dit was heel leuk. We mochten struisvogels eten geven en een struisvogeltje van 2 dagen oud vast houden. Echt super lief! Ook de Aloë vera plantage was heel leuk om eens een kijkje te nemen! Na weer een strandsessie reden we even langs huis om wat spullen op te halen voor het hardlopen. Mijn plafond had het al bij een eerdere bui begeven en er groeide al wat schimmel op, maar nu lag er langs de muur een plas van 2 meter van geelachtig water, wat een enorme stank veroorzaakte. Het was mijn kledingkast van onderen ingetrokken, waardoor veel handdoeken nat waren hierdoor. Ik heb snel de meeste kleding gered en de sleutel afgegeven aan een huisgenootje zodat zij het aan de huisbaas kon laten zien. Toen we echter terug kwamen na het hardlopen had de huisbaas mijn sleutel mee naar huis genomen: de eikel! Er lagen namelijk nog allemaal spullen in die kast en ik wou mijn kleren in het appartement gaan leggen, zodat daar niks mee kon gebeuren. Ik heb hem dus nogal woedend opgebeld en na een uur wachten kwam hij eindelijk langs. Samen met allemaal andere huisgenoten hebben we de deur open proberen te breken, maar dat lukte helaas niet. Ik was echt zo pist, het kwam vanuit mn tenen! Mijn huisgenoten hebben er hartelijk om gelachen en het op film gezet, dus het kan zijn dat ik binnenkort alweer op youtube sta (thanks to Michiel). Nadat ik de sleutel had gekregen heb ik al mijn spullen ingepakt heb ben ik meteen uit huis vertrokken. Ik hoop dat ik volgende week in het appartement mag en kan blijven, anders zoek ik nog wat anders. Ik ga mooi niet meer terug. De huisbaas wou het plafond en de airco rond zaterdag wel eens gaan repareren namelijk. Dat wil zeggen waarschijnlijk als ik al weer een half jaar in Nederland zit. Om ons af te reageren zijn we maar even lekker uitgegaan bij Cinco. Vandaag heb ik gemaild dat ik niet meer terugkom en dat de achterstallige huurbetaling (5 euro:)) op mijn kamer ligt, dus ik hoop dat ik geen last meer van hem heb. Verder zijn we vandaag gaan winkelen en hebben we de overgebleven burrito’s gegeten. Zo gaan we nog even uit en morgen gaan we met dolfijnen zwemmen! Joepie! Morgen komt Rebekje ook aan! Leuk! Zondag gaan we met zn allen en wat huisgenoten naar klein Curacao. Even chillen dus nog;).

Tot snel, té snel:(

  • 06 September 2008 - 12:08

    Mapa:

    ach die arme mandy met die bulten....Verder hebben jullie het dus heel druk gehad....Veel plezier nog. xxxmapa

  • 06 September 2008 - 19:49

    Essie (aka) Esper:

    Elsie pist... ben blij dat ik er niet bij was ;-)
    Hoop je wel snel weer te zien hoor. Hebben namelijk een soort van afscheidsetentje gehad met de werkgroep, maar dat was niet zoals het moest zijn zo zonder jou.
    Heel veel plezier nog met Rebek komende week!
    Ik ga deze week heel goedkoop naar Zeeland op vakantie, dat is ff wat anders dan Curacao...
    Knuffel van mij!

  • 07 September 2008 - 13:27

    Thijs En Jis:

    Hey els,

    hahah was de struisvogel farm nu wel open!!
    gaaf zeg dat jullie lekker zoveel doen, en wat goed van je PADI!
    Geniet van je laatste weekje!!!

    Groetjes xxx

  • 10 September 2008 - 09:27

    Mandij:

    Hoi Els,
    Leuke dingen maak jij mee zeg. Ik ben jaloeeeers ;).
    Viel spass nog even!

  • 13 September 2008 - 09:54

    Wieke:

    He Antilliaanse Elsy,
    veel plezier je laatste dag! En gaan we dan heel snel afspreken zodat je alle spannende verhalen kunt vertellen?
    Kus Wieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 September 2008

update

30 Augustus 2008

VAKANTIEEEEE!!!!!!!!!!

26 Augustus 2008

week 6, lange update...

26 Augustus 2008

week 5, iets verlaat...

11 Augustus 2008

week 4; het gaat té snel!
Elsbeth

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 21203

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 11 Januari 2015

Fellowship Sports Medicine Qatar

14 Juli 2008 - 14 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: