week 3 alweer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elsbeth Dorssen - WaarBenJij.nu week 3 alweer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elsbeth Dorssen - WaarBenJij.nu

week 3 alweer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

04 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi! Week 3 is alweer om; de tijd vliegt . Het is hier zo lekker! Ik doe niet meer aan tijdmanagement, zoals jullie van me gewend zijn. Ik doe gewoon waar ik zin in heb, ik hoef nergens meer voor te rennen, alleen als ik ga sporten. Het weer is nog steeds heerlijk, het is gezellig met mn huisgenootjes. En ik geniet met volle teugen van alles om me heen.
Deze week heb ik weer leuke patiënten gezien. Ik heb zelfs al patiënten terug gezien, die ik eerder had onderzocht. Eén man is al drie keer terug gekomen met spierpijn, dokter Swart vertrouwt er niet helemaal op dat dat door de pijn komt, maar denkt meer door mij. Dat zegt hij vervolgens ook tegen de patiënten, die dat niet altijd even leuk vinden haha. Grappig hoe anders de mensen hier zijn. Verder heb ik nog terugkommiddag gehad. Eerst een kwartier rond gereden omdat ik het gebouw natuurlijk niet kon vinden, maar het was wel leuk. Beetje ervaringen uitwisselen enzo. Ook qua studenten is het hier nu rustig, dus ik was samen met 1 andere co uit Groningen.
In huis zijn 5 nieuwe jongens gearriveerd. Eén die voor 5 maanden stage komt lopen en 4 die samen vakantie komen vieren hier. Wel gezellig dus. Verder zijn ze begonnen met de verbouwing. Van een siësta komt in huis dus niet zoveel meer terecht. Ben dus genoodzaakt om dat voortaan op het strand te doen:D. Vervelend!
Van de week ben ik op donderdag weer netjes gaan hardlopen. Zaterdagochtend zijn we om 9 uur drie rondjes Jan Thiel gaan zwemmen en snorkelen, 1,5 km ongeveer. Even lekker wakker worden dus. In de middag zijn we naar Santa Cruz gegaan met drie huisgenootjes, Silvie en Henk, een strand meer richting Westpunt. Van daar zijn we naar Santa Pretu gelopen, een strand met zwart zand, waar niet zoveel mensen komen. In de buurt zou de blue room zijn, een grot waar je vanuit de zee in kunt. Met Silvie en Henk dachten we daar wel even heen te kunnen zwemmen. Het zwemmen ging verder ook wel prima, alleen alle kwallen die we onderweg tegen kwamen waren wat minder. Aangekomen bij de blue room waren we allemaal al zo’n 6x flink gestoken en wilden we liever terug gaan lopen. Het koraal onderweg was overigens wel heel mooi en de blue room zelf was ook gaaf om eens gezien te hebben. Je moest een paar meter onder water zwemmen om erin te komen. En als je binnen was, was het gewoon een grote ruimte. Alleen zaten binnen ook een stel kwallen, dus hadden we het snel gezien. Silvie was ook in haar neus geprikt, dus naar koraal hebben we sindsdien ook niet meer zoveel durven kijken haha. Omdat we geen zin meer hadden in die beesten zijn we de rotsen op geklommen. Mijn niet door eelt beklede voetjes vonden dat al wat minder. We wilden terug gaan lopen, maar een pad konden we niet vinden. Teruglopen door de cactussen in bikini op blote voeten was toch niet zo aantrekkelijk, dus moesten we toch weer die zee in met al die kwallen. Weer de rotsen afgeklauterd dus en tegen de stroming in terug. De kwallen waren nu wat minder, maar we zwommen ook iets meer op tempo om zo snel mogelijk weer op Santa pretu te kunnen zijn haha. De bikini die ik aan had was echter niet zo zwembestendig en op de terugweg zwom er dan ook zo een kwal in. Lekker gebeten in mn kont dus. ’s Avonds ben ik vroeg gaan slapen omdat ik zondagochtend om 7 uur moest starten met die hardloopwedstrijd. Ik was er stellig van overtuigd dat ik de 5 km zou doen. Maar toen we aan het lopen waren ging niemand met wie ik was er af voor de 5 en ben ik toch maar meegelopen met de 7 km. Ik dacht als ik mn eigen tempo moet gaan zoeken, ga ik vaker dood als ik de 5 loop, dan als ik met de rest mee ga lopen en hun tempo aanhoud. Het was erg warm zo vroeg al, maar het tempo dat we hadden was laag, dus ik heb hem makkelijk uit kunnen lopen met een tijd van rond de 40 minuten. Schouderklopje had ik wel verdiend vond ik:D. Rond 11 uur in de ochtend hadden we het gevoel dat er al minstens een hele dag op zat en zijn we naar een landhuis gegaan, omdat daar een studenten ensemble speelde. Zij hadden allemaal lokale stukken ingestudeerd en als vocaliste hadden ze een lokale zangeres, heel leuk! Daarna hebben we even een siësta op een strand gehouden waar ik nog niet geweest was (porto Marie). Een heel lekker strand, gezellig ook, maar het snorkelen was wat minder. Ze hadden een snorkelroute uitgezet door betonnen bollen in de zee te gooien, maar echt spectaculair was het leven daar rond om heen niet. Ook heb ik wat betere foto’s van flamingo’s kunnen maken en heb ik de honden van Silvie even op de foto gezet hihi. Echt schatjes zijn het. En donderstenen, echte labradors dus hihi. De pups zijn helaas al weg, dus van hen kon ik geen mooie foto’s meer maken. Nu ga ik weer richting de praktijk en vanavond mag ik mee uit eten met Silvie en haar ouders. Silvie en haar moeder vliegen morgen voor een kleine week naar Sint Maarten, Sint Eustachius en Saba, ik ben dus een beetje jaloers hihi.
Voor de oplettende lezer: ik ben inderdaad niet gaan surfen deze week. Er waren geen golven:(. Heb wel contact met een gast die lessen geeft en hopelijk is het volgend weekend wat ruwer. Dan gaan we ook hoogstwaarschijnlijk een proefduik maken. Alweer veel om naar uit te kijken dus:).

  • 05 Augustus 2008 - 10:45

    Esther:

    Elsiiiiieeee!
    Lekker verhaal weer. Had wel leedvermaak bij je verhaal over de kwallenbeet in je kont ;-) Hihi.
    Zo te horen geniet je daar reuze.
    Jammer dat je nog niet hebt kunnen surfen!! Maar dan had je me nog jaloerser gemaakt, dus wat dat betreft heb je een goede daad verricht.
    Hier in Nederland wisselt het weer een beetje, maar het maakt me allemaal niet zoveel uit nu ik nog dagelijks in de huisartsenpraktijk zit.
    Veel plezier nog daar!!!
    Knuffel Es

  • 05 Augustus 2008 - 11:18

    Janientje:

    hee elsje!!ohh je maakt ons zo jaloers hier, dat begrijp je wel!wat betreft dat ochtend sporten kan ik met je mee praten, fiets naar wijk elke ochtewnd ook heerlijk, alleen zie ik geen mooie visjes maar koeien die staan te pissen!anyways met jou komt het wel goed daar, mooi om te horen en nog bedankt voor de presentatie. geniet nog, dikke kus

  • 05 Augustus 2008 - 11:22

    Thijs En Jis:

    hey els,

    de foto's zijn kickuh je begint al lekker te verkleuren!
    heerlijk dat mooie weer! hier is vandaag lekker aan het regenen bah!
    We gaan straks naar de verjaardag van je oma, zal haar ook even de verhalen laten lezen.
    xxx

  • 05 Augustus 2008 - 16:41

    Mandij:

    Leuke foto's weer!
    Jij hebt je wel vermaakt met de labradors zeker;). Ik ben wel jaloers op dat leventje hoor!
    Nou ik ga nu trainen (jaja:P), tot schnellie:D.

    x, Mandy

  • 07 Augustus 2008 - 20:46

    Hanneke:

    heee els!
    kwallenbeten in je kont, hoe krijg je het voor elkaar :)
    pluim voor die hardloopwedstrijd!! ben benieuwd hoe vaak die spierpijnman nog terug gaat komen trouwens...:)mijn laatste dagje chirurgie zit er weer op. dus voor mij ook even tijd om te relaxen!
    liefs

  • 08 Augustus 2008 - 10:19

    Gaby:

    Hee els!

    Zo zo dat ziet er goed uit!! Ik hoop dat het je allemaal goed bevalt!!

    x Gaby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 September 2008

update

30 Augustus 2008

VAKANTIEEEEE!!!!!!!!!!

26 Augustus 2008

week 6, lange update...

26 Augustus 2008

week 5, iets verlaat...

11 Augustus 2008

week 4; het gaat té snel!
Elsbeth

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 21189

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 11 Januari 2015

Fellowship Sports Medicine Qatar

14 Juli 2008 - 14 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: