(lange) update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elsbeth Dorssen - WaarBenJij.nu (lange) update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elsbeth Dorssen - WaarBenJij.nu

(lange) update

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

19 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Ok een update vanaf hier… Woensdag heb ik niet veel gedaan. Een beetje mn kamer meer in proberen te richten, wat papiamentu geleerd, en wat voor huisarts alvast door gelezen. Ook heb ik wat verhuurders gebeld voor auto’s. Maar, hoewel de dushi’s om mn oren vlogen, was ik niet tevreden met de prijs en t feit dat ik waarschijnlijk 2x per week stil zou staan met die auto’s, dus heb ik besloten bij Hertz te gaan huren, met studentenkorting, eigenlijk even duur zelfs. In de avond heb ik nog naar 1 jeepje gekeken, maar dat leek me niet zo veilig, half open, nat worden als het regent, vastgelaste, in strandstoel afgestelde stoelen en lampen waar je een schop tegen aan moet geven willen ze t doen. Donderdag was leuk, Silvie is inmiddels op het eiland aangekomen en heeft zich ontwikkeld tot een meer dan goede gids. Eerst ’s ochtends een beetje heimwee gehad, toch wel gek zo in je eentje ver weg, zonder dat je echt mensen of het land kent. Dus even met thuis geskyped; makkelijk en fijn zeg! Silvie kwam me in de middag ophalen en daarna zijn we naar haar ouders huis gereden. Echt een heel mooi huis! Ze heeft me van alles op de kaart aangewezen wat ik hier moet zien in de tijd dat ik hier ben. Ook ben ik heerlijk onder gekliederd door 6 paar labradorpoten (ja, dus 3 honden in totaal;)). Eén pup hebben ze nog, nja pup, een hoog op de poten, uit proportie gegroeide lab. En lekker eigenwijs natuurlijk. Echt stoer. Toen ik op mn horloge keek was het alleen al vijf voor vier en om vier uur ging de auto verhuur dicht, dus dat werd hem niet. ’s Avonds ben ik mee gaan hardlopen met Silvie, haar moeder en allemaal vrienden van haar ouders die hier wonen. Het was ontzettend benauwd door de tropische storm die op komst was, dus ik was zelf net een douche, ongelofelijk, ik heb nog nooit zo veel gezweet. Toch heb ik nog ruim 6 km gemaakt, dus dat vond ik wel knap van mezelf, vooral tav mijn alom bekende hardloopachtergrond hahaha. Toen ik thuis kwam heb ik in 10 min gedoucht en ben ik ingewijd bij Cinco door mn huisgenootjes, een kroeg hier. Dat was gezellig. Echt heerlijk, iedereen heeft hier zoveel ritmegevoel en al die mannen staan te dansen, niet normaal. Vooral de salsa achtige nummer. Weer eens wat anders dan de bierdrinkende, rokende, aan de bar of tegen de muur hangende Nederlanders :P. Gisteren begon het vermaak-elsy-programma van Silvie om half elf. We zijn eerst maar naar Hertz gegaan, zodat we daar in ieder geval niet weer te laat kwamen. Ik heb een mooie witte bolide uitgekozen, net geen tt of rs6, maar ik kom wel de Julianabrug (die bekende hoge) over haha, mét de airco aan zelfs (speciaal voor mat en jis)! Het is een Suzuki Ignis. Prima dingetje. Hopelijk wordt er niet ingebroken en krijg ik geen ongelukken deze 8 weken. Ik kreeg hem natuurlijk niet gestart, omdat ik nog nooit kennis had gemaakt met het fenomeen stuurslot. Dus ik werd alweer uitgelachen door de mensen van Hertz en volgens mij twijfelden ze of mn rijbewijs wel echt was haha. Maar hierna ging het prima, hij rijdt goed, wel snel piepende bandjes, en ik kikker nog een beetje, maar ik val niet op in het verkeer hier haha. Bij haar ouders thuis aangekomen mocht ik mee eten. Zij eten ’s middags warm en haar moeder had soep en pompoenpannekoekjes gebakken. Echt heel lekker! En gezellig! Ik ben nu al zoveel verschuldigd aan Silvie en haar ouders! Ze zijn echt zo aardig en lief voor me!
Hierna besloten we te gaan snorkelen. En dan is het helemaal fijn om een echte Antiliaan bij je te hebben;). We kwamen namelijk bij een heel mooi klein strandje uit, achter een natuurgebied bij de Caracasbaai en het Spaanse water in de buurt. En daar heb ik mn zee angst overwonnen om mn eerste echte vissen buiten een aquarium te zien. Echt heel gaaf, trompetvissen, de meest tropische kleurtjes met streepjes, waar ik geen naam van weet, zee egels, papegaaivissen, hersenkoraal en ga zo maar door. Er schenen zelfs dolfijnen langs gekomen te zijn, die hebben we helaas niet gezien, maar ik heb ze wel gehoord! Echt heel cool! En zo vredig onder water! Hierna zijn we de natuur nog een beetje ingegaan, naar het quarantaine huis en een fort op een rots, super mooi uitzicht, maar els was dr camera natuurlijk vergeten! SLIM! Mijn bolide heeft zo ook meteen zijn off road testen volbracht, en hij is meteen lekker ranzig haha (hij was net gewassen:D). Na al het mooie uitzicht, wat nieuwe woordjes papiamentu en genieten van alles (zelfs van een enorm grote leguaan ver weg) zijn we richting het centrum gereden om een echte Antilliaanse fruitshake te drinken. Heel bekend hier, en super lekker. De zuurzak hadden ze helaas niet, maar mango was een goede vervanger! Hierna hebben we op een terrasje aan de zee nog wat gesnacked en waren we allebei heel rozig. Ook zijn we door het regeringsgebied gelopen, hetzelfde als het Binnehof eigenlijk, met kerk, alleen zonder torentje en in tropische tinten.
Alleen, de benzinemeter stond nog exact hetzelfde, en zo zuinig heb ik niet gereden. Ook bij het uitzetten van de motor bleef hij zo staan. Oeps! Toch iets mis aan de auto? Toch maar getankt, waar we vervolgens het knopje van de tankdop natuurlijk niet konden (na 10 min zoeken en in de gebruikshandleiding kijken wel) vinden en de politie naar binnen keek als: weer twee domme blonde stagiaires. Maar uiteindelijk is ook dit gelukt en is mn metertje toch naar full geklommen :D. Hoef nog niet terug dus haha. Ook op goed geluk in het donker zelf naar huis gereden. Ik rijd op herkenningspunten: KFC, Mac en Subway. Er zijn hier zoveel foute vreettenten en de wegwijzering qua wegen is hier gewoon eigenlijk niet. In ieder geval niet als je hem nodig hebt. Mijn doel tot nu toe is: als ik maar op de rondweg (schottengatweg) kom, dat is de ring, dan kom ik uiteindelijk wel weer bij de Mac en KFC uit waar ik af moet slaan. Silvie heeft me al uitgelachen om mijn logica, want de Schottegatweg is niet zo klein:D.
Thuis nog even buiten gezeten met mn huisgenoten en op de hand gewassen met gekookt water. Het verwarmingselement van de wasmachine is namelijk kapot, dat is wel naar! Ook zit mijn eigen badkamer weer vol dode kakkerlakken, dus douche ik nog steeds ergens anders.
Vanochtend heb ik bij de Jan Thiel baai gezwommen om 9 uur, nog geen kilometer gemaakt, maar de golven waren 2,5 m hoog en we maakten rondjes, dus ik heb mn portie beweging wel gehad. Het water was helaas, of misschien maar goed ook wat troebel, dus heb niet zoveel gezien als gisteren. Ben wel gebeten door een kwal denk ik, of geprikt door koraal, dus ben benieuwd hoe mn huid daar op reageert. Mijn muggenbulten zijn inmiddels paars en iedereen maakt er opmerkingen over. Het lijkt wel alsof ik opnieuw de waterpokken heb.
Vanmiddag ga ik met mn huisgenootjes naar het strand, Silvie komt misschien ook nog. Even echt een beetje kleuren. Tot nu toe is dat heel langzaam gegaan, maar ook nog niet verbrand (speciaal voor mn mams;) ), dus dat is ook fijn!
Bij de hardlooptraining hoorden we dat de zoon van één van de vriendinnen van Silvies moeder een onwijs fanatieke surfer is. Zij probeert hem maandag mee naar het zwemmen ’s avonds te krijgen. Misschien kan hij ons dan tips geven over boardvehuur enzo. Of misschien heeft ie zelfs wel zin om ons lessen te geven. Playa Kanoa schijnt goed te zijn qua golven rond deze tijd, dus ben benieuwd!

Pffff, wat een lang stuk is het geworden, ik hoop dat het niet vervelend is om te lezen, sorry, maar ik krijg zovveeelll nieuwe indrukken, ongelofelijk gewoon! En het liefst wil ik ze allemaal met jullie delen! Mandy krijgt het zwaar hier, ik ga haar overal mee heen sleuren! Haha. Rebekka zit er over na te denken om de laatste week hier heen te komen (8-14 sept), dat zou ook leuk zijn!
Ik ben nog met Silvie langs dokter Swart gereden. Alleen was de praktijk dicht toen we er waren. Het zag er wel leuk uit, dus ik ben benieuwd naar maandag! Kan al wat lichaamsdelen benoemen en zeggen dat ik ergens naar wil kijken bij een patient, maar ze praten zo snel dat ik erg benieuwd ben of ik het kan volgen. Zal wel moeten, dus ga het snel leren!
Nu zal ik echt stoppen! Ben benieuwd hoe t met jullie gaat! Die berichtjes zijn echt leuk om te lezen!

Ayó dushi’s!

X, els

  • 19 Juli 2008 - 16:08

    Repelsteeltje:

    Korte update: het gaat hier uitstekend!

  • 19 Juli 2008 - 17:07

    Mandy:

    Jeeeej weer een leuk berichtje! Echt heeeel cool om te lezen. Nu lijkt het alsof je al weken weg bent. Wel leuk dat Silvie een goede gids is, en dat je ook een beetje niet toeristische dingen ziet! Ik ga vast trainen dan voor het lopen goed;). Mijn leven hier is niet bijzonder: veeeel werken. Alhoewel heb nog nog wel wat meegemaakt (:S). Mijn 3 maanden oude TV is overleden (kast die aan de muur hing is naar beneden gekomen). Dus nu moet ik een nieuwe kopen (gelukkig had ik al geboekt;)). Maar ik heb hele lieve sponsors gevonden hihi.
    Ohja mijn moeder heeft ook een Ignis :P.
    Tjuuus!

  • 19 Juli 2008 - 21:22

    Hanneke:

    vele verhalen inderdaad...rebekka had me het eind al verklapt :) leuk al die bezoekers! je hoeft je in ieder geval niet te vervelen!!

  • 20 Juli 2008 - 06:36

    Rien:

    Hoi, mooie update hoor, en zeker niet te lang, leuk juist! Gisterenavond bij je ouwe Pa :-)op visite geweest en lekker over je geroddeld enzo. Mooi dat je een beetje begint in te burgeren. Go with the flow Elsbeth! Geniet maar lekker van deze fantastische ervaring. Wij blijven wel lekker in de regen doorwerken hoor ! Groetsels Rien

  • 20 Juli 2008 - 07:32

    Thijs En Jis:

    heyyyy ellssss,

    whao wat een onwijs tof verhaal was al zooo benieuwd naar je volgende update en die is er!!! dus lekker blijven door schrijven we lezen ze echt met super veel plezier!!
    geniet echt van alles wat je doet en update nog een paar foto's!!!!!!!!

    succes met alles en morgen met je eerste dag we denken aan je!!!

    xxx thijs en jis


  • 20 Juli 2008 - 08:04

    Marjo:

    Elisabeth, wat een verhaal weer! Klinkt wel heel goed, op de bulten na dan.. ;)

    Wij ook nog een goed verhaal. Mijn favoriete huisdier, een muis, kwam gisteravond vanaf het balkon naar binnen lopen! Dat was toch even een flashback... :D Hahahaha, gelukkig konden we de katten er op los laten en heeft Michiel hem van het balkon gegooid!

    Veel plezier en ook veel succes morgen met je 1e dagje!

    XX

  • 20 Juli 2008 - 08:53

    Mapa:

    Wat fijn dat het allemaal nu zo goed gaat; van de heimweeaanval word je alleen maar sterker;dat hoort er ook bij! Hier is alles prima;het regent en zo. Wij ruimen de rommel van het feestje op. Iedereen was er benieuwd naar je avonturen, dus fijn dat iedereen dit weer kan lezen. Geniet van je laatste vrije dag en veel succes morgen bij de dokter. xxxx mapa

  • 20 Juli 2008 - 12:23

    Essie (aka) Esper:

    Heel leuk en bruisend verhaal weer! Zou je zo achterna gaan! Helaas begint mijn bankrekening dan te protesteren (vooral met het zicht op mei 2009). Wat leuk dat je al zoveel mooie vissen hebt gezien. Ik hoop dat je ook je duikboekje nog kunt gaan gebruiken. En succes met het begin van je co-schap straks!
    Enjoy!

  • 20 Juli 2008 - 12:54

    Kirs:

    elsepels!!! aaaaaa JALOERS HIER!!! heeeerlijk om je verhaaltjes in het bedompte cohok zonder drinken met boze sabri en van olphen te lezen:) veel plezier en succes op je coschap, ben ook heel benieuwd naar die verhalen!! en geniet van de rest :D (ps ik heb ook vakantie, die laatste week :p;)) kusjeee

  • 20 Juli 2008 - 13:19

    Cynthia:

    Hey Els,

    je hebt al veel meegemaakt zeg, leuk!!! Ik zeg beetje aanpappen met de surfer ;)

    Succes morgen!!

    Xxx

  • 21 Juli 2008 - 06:16

    Janine:

    hee elsje, wat leuk om van je te horen, klinkt goed die dansende mannen. Gniet er maar van, hier is het pokke weer. succes vandaag!!xxx

  • 21 Juli 2008 - 07:51

    Lara:

    Hoi hoi Elsje:)
    Goed om te horen dat je nog leeft en dat je ons zelfs al gedag kan zeggen in het papiamenti:D Succes vandaag.. spannend!:O:) xx Lara

  • 22 Juli 2008 - 11:53

    Dorien:

    He Els!
    Ook ik kijk stiekem naar al je avonturen! Ik moet me tenslotte goed voorbereiden op wat ik allemaal kan verwachten!
    Heel veel plezier nog!
    Wie weet zie ik je nog daar..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 September 2008

update

30 Augustus 2008

VAKANTIEEEEE!!!!!!!!!!

26 Augustus 2008

week 6, lange update...

26 Augustus 2008

week 5, iets verlaat...

11 Augustus 2008

week 4; het gaat té snel!
Elsbeth

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 21186

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 11 Januari 2015

Fellowship Sports Medicine Qatar

14 Juli 2008 - 14 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: